onsdag 11 februari 2015

Samsovning

Lättaste sättet att få bebben att somna om när han vaknar på natten är att låta honom äta sig till sömns i vår säng. Nackdelen med den metoden är att då ligger han där han ligger sen, för det går inte att flytta honom utan att han vaknar. Och visst är det ganska mysigt med samsovning! Men det är knappast bra för sömnkvaliteten. Av de 160 cm som finns disponibla skulle jag gissa att C tar upp 65, E 65 och så får jag breda ut mig på resterande 30. Lägg till det att unge herrn är ytterst livlig i sömnen och viftar med både armar och ben, samt att han makar efter under natten för att försäkra sig om att ha huvudet tryggt instoppat i min armhåla... då har ni förklaringen till varför jag är one sleepy mama för det mesta.

Så här kan det se ut:

C är turkos, jag är grön och E är röd.

Natten som var testade vi den här varianten... det funkade inte värst mycket bättre, haha.

Idag ska jag testa cirkelfys/HIT på gymmet. Jag skriver det här nu, så måste jag pallra mig iväg sen. :p Min träningskompis har nämligen gått och dragit på sig en förkylning och vilar bort sitt halsont, och tanken på att gå på pass själv ger mig alltid en släng av social fobi. Men ack så skönt det vore att få svettas lite. Sedan sist har det bara blivit promenader, dels av praktiska skäl, dels för att det har varit så fint och vårigt ute. Men nu borde jag gå dit, för jag behöver även fråga dem i receptionen om det finns någon möjlighet att få öppet köp på kortet, så kan jag vänta och se om chefen godkänner min friskvård innan jag bestämmer mig helt. ;)

Nä, nu ska jag passa på att plugga lite medan barnet sover. Det har gått liiite framåt med uppsatsen, på så vis att jag troligen har valt ut en barnbok som jag ska översätta och ha till grund för min analys. Syftet är fortfarande väldigt luddigt dock, och jag är tveksam till om min utvalda teori egentligen är helt klockren. Tyvärr har jag inte så mycket tid och ork till att läsa in mig på olika alternativ i och med att det samtidigt är så mycket med översättningsvetenskapen. Men det viktigaste är att jag får iväg en grundläggande plan nu till veckan, sedan kan uppsatsarbetet få gå på sparlåga till dess att den andra kursen är slut om cirka en månad. Däremot borde jag verkligen ta itu med att skriva nästa inlämningsuppgift till den... stånk och stön.

2 kommentarer:

  1. Vilken pedagogisk beskrivning! Dina lärarskills kommer till användning ser jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Något ska de väl användas till, även nu när de inte kommer eleverna till gagn. ;)

      Radera