torsdag 6 mars 2014

Benflisa-B-Gone

Operationen igår gick bra, men tog väldigt lång tid. C trodde lite naivt att han med sin tid kl. 7 skulle vara första patienten och därför skulle vara därifrån inom ett par, tre timmar... Istället hann klockan bli mot 15 innan han fick lämna sjukhuset. Jag åkte med honom på morgonen, men fick inte följa med in från väntrummet. Därför valde jag att åka hem, istället för att sitta där och uggla i min ensamhet. Det visade sig förresten att de inte kunde lokalbedöva just den delen av foten som de egentligen hade tänkt, så istället var de tvugna att söva ner honom. Operationen gick bra, men benflisan var större än de hade trott så de tyckte inte det var konstigt att den hade orsakat problem. Sedan C kom hem har han haft lite ont såklart, men det verkar i alla fall inte vara ohanterligt smärtsamt.

Ett stycke nyligen opererad fot.

Jag hade tänkt jobba med uppsatsen igår, men var alldeles för trött. Faktiskt somnade jag före tio, med god marginal. Idag blev det heller inget skrivande av, men dock hann jag med att pyssla med ett par översättningar, jobba med läxhjälp och laga en god middag. Alltid något! Uppsatsångesten fortskrider däremot med bibehållen intensitet, och arbetet fortsätter skjutas upp minst till helgen. ;)

Lycka är att hitta shirataki-nudlar på Willys! Här med en fläskfilé- och grönsakswok kyddad med chili och ingefära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar