söndag 8 februari 2015

Mysmorgon

Vilken ljuvlig söndag! Solen skiner utanför, kaffebryggaren knäpper till ibland för att påminna om påtåren som väntar på mig, och båda mina pojkar sover sött i rummet intill. Eliah har gjort en jättelång natt, självklart med matpauser men han har somnat om igen på en gång. Han somnade redan före mellon igår och sover fortfarande. Själv har jag varit mer eller mindre vaken sedan sex och uppstigen sedan åtta, och under dessa bebisfira timmar har jag hunnit med att göra klart och skicka in både jobb (boken) och skolarbete (uppgift 1). Det känns verkligen underbart att kunna bocka av ett par punkter från min lista! Nu tror jag bestämt att jag ska göra lite efterforskningar inför uppsatsen också, så långt jag hinner.

Annars har det inte varit så mycket out of the norm under veckan. Ett par kompisar från Stockholm är här i helgen och igår åt vi ute med dem och såg sedan melodifestivalen här hemma. Den var väl inte direkt ett under av kvalitet men i alla fall måttligt underhållande. Ungefär som vanligt! Det bästa var väl att det lät som att Erik Saade sjöng en trudelutt om sina äckliga, brännande pruttar ("It's gonna stinK so bad", "this is gonna hurt tomorrow" osv). Hoppas dock att det dyker upp något som jag kan uppskatta på ett mer traditionellt sätt senare i tävlingen. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar