tisdag 29 september 2009

Det ljuva livet

Ännu en tisdag har kommit och gått och här sitter jag och kopplar av med lite Idol. Har känt mig helt sjukt seg idag, det blir nog en tidig kväll. Men det har ändå varit rätt trevligt, måste jag säga. En bra dag på jobbet, och sedan bjöd jag papsen på skinkpaj här i lägenheten. Han är gräsänkling hela veckan eftersom mamma är i Umeå på kurs.

Hade tänkt spendera min lediga kväll från gymmet med att hälsa på Jenny, men hon var bortbjuden på annat håll så jag hörde av mig till syster número dos som meddelade att hon skulle på föreläsning. Eftersom en av hennes arbetskompisar lämnat återbud följde jag med istället. Tror egentligen det var menat för fackmedlemmar, men jag är ju rätt tjenis med alla. ;) Hur som helst var det en riktigt bra föreläsning. Minns inte vad han som pratade hette, men det handlade i alla fall om stress och missförstånd som kan uppstå på jobbet och hemma. En hel del var riktigt träffande. T.ex. pratade han om hur kvinnor vill ta hand om disken först för att kunna slappna av, medan män hellre vill börja med "det roliga". :p Detta följdes av igenkännande skratt från både mig och Ullis.

Nu ska jag vända uppmärksamheten mot Idol en stund. Håller på att ladda ner Epitaph One också (Dollhouse 1x13), det ska bli spännande att se. Men det går ju allt annat än snabbt med mitt internet. Fast ny månad innebär ny 5GB-pott. Som räcker i en vecka. ;) Peace out.

2 kommentarer:

  1. Hehe, de tär tisdag idag, tror jag.. annars var jag ledig på fel dag. ;)
    JAg är nog rätt manlig, jag gör hellre det roliga först, men jag tänker hela tiden att jag ska bli bättre på att göra i omvänd ordnign. =D

    SvaraRadera
  2. Det har du så rätt i... önsketänkande från min sida! ;) Men nu har jag ändrat det.

    SvaraRadera