söndag 27 september 2009

Bloggeliblogg

Jag har länge varit en sån som gladeligen snokat runt i andras bloggar, så efter många om och men tänkte jag att det nu kanske är dags att ta tag i saken och påbörja min egen. Jag kommer hur som helst att behöva någonstans att exhibitionista mitt liv till våren när jag pluggar i Mexico, och jag tycker en blogg är så mycket trevligare än resdagboken egentligen.

Hur som helst. De graphics som finns på bloggen nu är lite revampade versioner av en design jag gjorde till en påtänkt blogg för kanske 5 år sedan. Det har alltså varit på gång ett tag det här. Det tjorvade en del med html:en, dels för att jag är rostig efter att inte ha hållit på med kodande på ett antal år, och dels för att jag föredrar att börja från scratch framför att pilla i sådant som påbörjats av andra. Men nu tycker jag ändå det ser rätt drägligt ut. Igår bestämde jag mig slutligen också för att kalla bloggen Verbum meum, eller Mina ord. Språk och grammatik har alltid varit en av mina passioner, så jag tycker en titel på latin känns helt rätt. ;)

Nu när jag åstadkommit detta första inlägg ska jag fortsätta min lata söndag med att titta på nya avsnitten av Dollhouse och Grey's Anatomy.

1 kommentar:

  1. VAd kul att du har en blogg! Den ska jag följa när du flyttar.. =)/fridam

    SvaraRadera