måndag 28 september 2009

Bokat och klart

Imorse avbröt väckarskrället en mycket behaglig dröm jag hade som mest gick ut på att kramas med Cameron. Det uppskattades inte. Dessutom kändes jobbet inte alls speciellt lockande. Jag har en hel del timmar med de yngre barnen på måndagar och tisdagar och vi är inte alltid så såta vänner. Idag skedde följande meningsutbyte, fritt översatt till svenska:

A: Vet du varför vi inte tycker om dig?
L: Eh... näe.
A: För min kusin såg dig och din pojkvän pussas i kyrkan härom dan. Det är äckligt.

Hm. Min pojkvän har inte varit på den här sidan av Atlanten på ett antal månader. Jag kan inte minnas att vi någonsin pussats i kyrkan. Och hur kan man bli äcklad av något ens kusin sett? Bara några av de funderingar jag har. Men oh well. Förhoppningsvis passerar morgondagen någorlunda smärtfritt, sen är det lugnt resten av veckan.

Det snöade i Malå idag. Helt out of the blue. Det regnade när min rastvakt just skulle börja, så jag gick 30-sekunderspromenaden hem till mig för att hämta regnjackan. När jag letat fram den och kastade en blick genom fönstret var det en riktig snöstorm på gång. Marken blev täckt, men det låg knappast kvar en timme ens. Men skolbarnen var glada så länge det varade.


Inga bisarra mängder kanske, men ändå SNÖ. Deprimerande.












Idag har jag förresten bokat den sista etappen på min resa till Amerikatt, nämligen inrikesbiljetterna. Najs. Det blir nattåg ena vägen, flyg den andra. Och två glorious weeks i Mississippi med baby, följt av en dag i Amsterdam med Eve och en snabbvisit hos Sara i Estocolmo. Ska bli ett härligt avbrott från vardagen. Bara två och en halv vecka kvar till avresa nu.

Nu börjar det bli dags för mig att schlafen gehen, är både trött på ett sömnigt sätt och härligt trött i kroppen efter både box och step på gymmet. Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar