onsdag 25 juli 2012

Bankblogg

Jag är på jobbet, men det har kommit exakt 4 kunder sedan vi öppnade för en och en halv timme sedan, så jag tar mig friheten att blogga lite. Igår premiärjobbade jag i Sorsele, vilket faktiskt var nästan trevligare än att jobba här då det i alla fall kom hyfsat mycket kunder. Kanske för att banken där bara har öppet två dagar i veckan? Ska dit igen imorgon, och tisdag och torsdag nästa vecka.

Sen på kvällen var det packning som gällde. Vår lägenhet börjar mer och mer likna en krigszon. Det står lådor och påsar överallt och är på det hela taget ingen ordning. Eller jo, nån ordning är det. Man kanske kan kalla det för ett organiserat kaos. Igår hjälpte mamma och pappa till också, så vi fick iväg en del av de saker som vi inte ska ha med oss (överflödiga möbler, snowboardar och dyl) till Näsliden. Men hujeda mig, det är mycket kvar att göra. Jag hoppas verkligen vi kommer rymma allt vi vill ha med oss i skåpbilen vi har hyrt. Jag fattar inte hur man kan ha så mycket grejer? Ska försöka vara hård med mig själv och göra mig av med allt som är överflödigt.


Ett smakprov på hur hemtrevligt vi har det just nu. Dålig bildkvalitet tyvärr, vet inte vad det har tagit åt min kamera.

Att packa är en barnlek med dessa eminenta hjälpredor.

1 kommentar:

  1. ja måste nog medge att du har rätt där, det är riktigt härligt!!! njaeee.... jag springer inte värst långt, satsar på tempot istället ;) har tänkt att påbörja 9 km rundan snart iaf tror jag... =)

    SvaraRadera