måndag 14 oktober 2013

Besöket till ända

Det blev mycket mer Chicago-spelande under helgen, och jag vann inte en endaste gång. Mutter, mutter. Men skitsamma, det var mysigt att få ha mamsen och papsen här i alla fall. Det blev inte så värst mycket rännande av, men ett besök till Haga hanns i alla fall med. Dessutom lite shopping, och god mat både ute och inne. Jag och pappa promenerade varje morgon också: Älvstranden, Hisingsparken och imorse en kortis till husvärden för att hämta ny och fräsch toaring - yay! Idag åkte föräldrarna dock hemöver, och jag återgick till vardagen och jobbet. Fast i veckan blir det en kort jobbvecka - bara idag och imorgon - för jag har tagit ledigt på fredag för att kunna göra tentan i satslära. Fun fun! De andra ord blir därmed på inget vis lediga, utan fyllda med massvis med plugg av exempelmeningar, och dessutom ett par föreläsningar.

Jag orkar inte skriva så mycket mer nu faktiskt, men ni ska få lite (väldigt blandade) bilder från senaste dagarna istället.

Kanske världens vackraste sallad, courtesy of (den evigt blygsamma) yours truly.

Min nya fina garnkorg! Och två skamlösa opportunister.

Lördagspromenad.

Föräldrar i mycket solig park.

Nepalesisk mat! Var inte helt olik indisk dito (alltså god).

Söndagspromenad.

Hisingsparken i höstskrud.

Mera höst.

Min nya vardagsuniform: ze pyjamasbyxs 6.7. Tack pappa!

2 kommentarer:

  1. Satslära, så intressant! Lycka till på tentan! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Intressant är det, och faktiskt riktigt kul... men inte helt okomplicerat!

      Radera