söndag 20 oktober 2013

Helgen

Tentan gick bra tror jag, fast den tog en hel evighet att genomföra. Jag satt med den i tre timmar, vilket nog är nytt personligt rekord. Förhoppningsvis blev det något vettigt av det hela i alla fall! 23 sidor var den, så jag skulle verkligen inte vilja ta mig an den igen. ;) På fredagskvällen var vi sedan ute några från klassen på tentaöl (fast vin för min del). Det var trevligt! Och alldeles lagom, jag var hemma vid 12 - och var i gott skick, haha.

Igår var grannarna här och spelade spel med oss, och vi åt thaimat och andra godsaker. Och ikväll har jag och C varit och kikat på Vanessas lägenhet och fikat lite försenat födelsedagsfika (för både min och Vanessas födelsedagar). En härlig kvällspromenad blev det också. Det var bra att få komma ut lite. Jag har spenderat "dagtiden" under helgen med att plugga, och det blir väldigt tröttsamt i längden. Dessutom fick jag tillbaka en uppgift idag från en lärare jag har... meningsskiljaktigheter med. Försökte låta bli att slösa energi men var ändå irriterad i flera timmar över vissa kommentarer. Men, som sagt, slöseri med energi att vara arg. Jag ska släppa det nu och gå och sova istället. Så får vi se om det går att resonera om saken på ett konstruktivt sätt i framtiden istället.

Idag blev jag förresten färdig med mitt jätteprojekt, den virkade filten. Det kändes lite panikartat tomt i mitt liv ett ögonblick, men sen återhämtade jag mig - och började sticka en mössa. ;) Så här blev filten i alla fall:

"Jag är faran, som lurar i natten..."

2 kommentarer:

  1. Vändans fin! Jag ser dock Kiras blick... ett framtida nedmonteringsprojekt, verkar hon tänka! ;) /mamma

    SvaraRadera
  2. Väldans och Disas blick skulle det vara!

    SvaraRadera