onsdag 16 oktober 2013

Snabelisork

Idag har vi haft besök av husvärden, som bytte ut vår trasiga duschstång. Han tog även med sig de avbrutna gångjärnen från skåpet under diskbänken med löfte om att lämna nya i brevlådan inom kort. Trevligt att få lite ordning och reda! Tyvärr muttrade han också något om spruckna fogar i kaklet på toan, och felaktig lutning i fönstergluggen... han skulle skicka hit någon för att titta på det. Förhoppningsvis har vi ingen fuktskada, jag kan tänka mig trevligare saker än att förpassas till duschrummet i källaren...

I övrigt består livet just nu till stor del av tentaplugg. Igår i kollektiv tappning, med klasskompisarna på biblioteket. Idag hade jag en ledig förmiddag och satt här hemma med alla mina papper istället. Imorgon blir det ungefär samma upplägg, med föreläsning först kl 13. Och på fredag smäller det! Nu ska jag och Ove krypa isäng. Ja, En man som heter Ove alltså. Boken. Inget annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar