söndag 6 april 2014

Beroende

Det blir rätt uppenbart hur beroende man är av internet när det slutar fungera. Vi hade strömavbrott under natten, vilket tydligen fick nätverket att braka ihop. Så när jag vaknade imorse kunde jag inte jobba på uppsatsen som planerat. "Nähä, då tittar jag på en tv-serie en stund tills de fixat det", tänkte jag. Bara det att jag precis fått slut på avsnitt och inte kunde komma åt nya utan internet... Plan C då alltså: en uppfriskande promenad i dimman och regnet, till ett soundtrack bestående av Chevelles nya album. Men jaha, nu när jag uppdaterat operativsystemet på min mobil (ett halvår senare, haha) måste jag alltså uppdatera iTunes också för att kunna lägga in nya ljudfiler..?! Vänta nu, hur ska jag göra det utan internet? GAAAHRGBLRGGGH!

Tillslut blev det en promenad med gammal musik i lurarna istället, följt av några avsnitt Vänner på dvd, matlagning och offline-plugg så gott det gick. För internet behagade inte komma igång förrän vid 17-tiden. Illa!

1 kommentar:

  1. Ja kära nån, jag vet inte hur jag skulle klara mig utan internet en vanlig dag. Jag använder det hela tiden. Till och med kurslitteraturen är ju e-böcker, så det skulle inte ens gå att plugga... Lite läskigt egentligen.

    SvaraRadera