fredag 4 april 2014

Chockerande spontaninlägg

Alltså jag har haft bättre dagar än idag. Mår inte världsbäst, av många olika skäl… och har varit hemma från jobbet. MEN. Det finns hopp om liv, i alla mer eller mindre klyschiga bemärkelser. Våren är här, och lite sol kan faktiskt göra under för humöret. För att inte tala om utseendet! Jag börjar redan få lite bränna. Så pass att jag inte längre blir rädd när jag ser mig själv i spegeln.

Uppsatsarbetet går knappt framåt, för jag har ingen lust att jobba med den. Ibland gör jag det ändå, men det går väldigt trögt. Dessutom har vi förbannats med nya spanskuppgifter, som inte alls känns roliga att "slösa" tid på just nu. Trots distraktionen så har jag hunnit skicka in två undertextningsjobb nu, och jag håller på med det tredje. Det är riktigt roligt, faktiskt. Sen måste jag bara lista ut hur jag ska bära mig åt för att ta betalt för mitt arbete också. ;) Och på lärarjobbet vankas snart påsklov, vilket känns otroligt välkommet. Då blir det Malå för hela slanten.

Hm. Annars kan jag ju berätta att jag för första gången min hypotyreos-karriär har fått höja min levaxindos. 75 mikrogram från och med idag, och nytt prov om fyra veckor. Förhoppningsvis håller sköldkörtelskrället inte på att säcka ihop totalt.

Nä, jag har faktiskt inte så mycket mer vettigt att säga nu. Jag ska sno ihop någon form av efterrätt strax, och sen blir det ESC-uppspelning senare ikväll tillsammans med maken (som tycker det är roligt att titta på enbart för att han älskar att kritisera och driva med alla bidrag).

2 kommentarer: