lördag 12 april 2014

Stilnivå och användningsfrekvens

I går träffade jag min handledare för att diskutera ordböcker och korpora. Låter det kul? Det är det inte heller. Jag har kört fast en aning i arbetet med resultat-delen av min uppsats. Det är minst sagt frustrerande, och det hjälper inte att få kommentarer som "jamen, du har väl kommit ganska långt i ditt arbete?". Visst har jag kommit långt, jämfört med många klasskamrater. Men faktum kvarstår att skiten ska vara helt klar om en månad, och det är många långa arbetstimmar kvar. Tyvärr i första hand timmar jag kommer måste spendera med näsan i en ordbok. Timmar och arbete som jag inte kan lämpa över på någon annan. Bluuuääääh, tyck synd om mig! Att ha uppsatsen hängande över mig är en ständig ångestfaktor.

On a happier note så har helgen hittills varit trevlig. I går efter mötet med handledaren blev det fika med en klasskompis, och på kvällen spelade jag och C spel med en granne och hans kompis. Jag vann. :D Idag har vi varit i stan på en liten shoppingrunda, men vi insåg ganska snabbt att lördagar är en ytterst dålig dag att leta kläder eftersom köerna till provrummet är oändliga. Därför blev det inget inhandlat, utom lite små mer eller mindre nödvändiga prylar från Claes Olssons. ;)

Imorgon ska jag luncha med Vanessa, som jag inte har träffat på en halv evighet. Och på måndag kväll bär det av med tåg norröver för en härlig vecka hos mamma och pappa. Som jag längtar! Tyvärr måste jag ta med mig både uppsatsen och lite betygssättningsjobb. Men lite tid för avkoppling ska det väl förhoppningsvis också bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar