lördag 26 april 2014

Freedom

FRIHET! Nästan, i alla fall. ;) Jag har just skickat in min "färdiga" uppsats. Riktigt färdig är den inte, för jag väntar på svar från Språkrådet på en fråga och saknar lite sidnummer i referenser och dylikt… och sen vet jag ju aldrig hur mycket min handledare kommer att anmärka på heller. Men jag är bra mycket närmare klar än jag varit någonsin tidigare under processen. (Duh, haha). Det känns skönt i alla fall. Det gjorde mig inte ens så mycket att sitta inne större delen av förmiddagen, fastän solen strålade ute… Jag hann faktiskt ut en hel del ändå efter lunch. Snacka om ljuvligt väder! Klarblå himmel och 19 grader. Och alla blommor och träd har slagit ut här nere i Götet, så det känns verkligen som sommar! Jag gick i shorts och linne hela eftermiddagen och bara njöt av tillvaron. Nu på kvällen har jag återigen suttit framför datorn med uppsatsen. Inte det trevligaste lördagsnöjet kanske. Men ack så värt det, som sagt, med tanke på den känslan som kommer sig av att ha fått skicka iväg uppsatsskrället.

Här får ni lite bilder från min tillvaro igår och idag:

Jag hjälpte Vanessa att slinga håret. Hon klagade över våldsamma tendenser och hårslitande från min sida, men verkade bli nöjd med resultatet i alla fall. Vill man vara fin får man ju som bekant lida pin. ;)

Den klick slingmedel som blev över räckte fint till en ensam slinga till moi, aka Mimmi Pigg.

Et voilà!

Eftermiddagsstek vid Älvstranden.

Sen kom jag hem och tog med mig Kira, Cameron och lite glass ut i trädgården.

Jag ville egentligen grilla, men det orkade inte herr latmask. Så det fick bli "inomhuslig" kulinarisk kreativitet istället: baconlindad, mozzarellafylld kycklingfilé med sparris och halloumi, och såklart den obligatoriska fetaostsalladen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar