måndag 12 januari 2015

Örebro

Efter mitt första besök någonsin i Örebro kan jag konstatera att det kanske inte är någon metropol... men dock en ganska mysig stad. Helgen bjöd tyvärr på först blötsnö och slask och sedan ishalka dagen därpå, men vår- och sommartid kan jag tänka mig att det är riktigt fint i centrum. Vi var nu som tur var inte i stan främst för att turista, utan mer för att umgås och återuppleva gamla Balkan-minnen. På lördagen gick vi ut och åt på en grekisk restaurang och drog oss sedan tillbaka till vårt rum på Hotell Hjalmar (gammaldags charm men lyhört och dragigt) för att vår vana trogen spela Uno tills ögonen stod i kors. Morgonen därpå inleddes med hotellfrukost, följt av en promenad genom Örebro City (hehe) och lunch på det innan vi alla vände hemåt igen. Trevligt var det!

Fast det var riktigt skönt att komma hem också. Saknade minsann mina pojkar en hel del. :)

Örebro by night.

Kyckling- och nötspett med grekisk sallad.

Eve och Marlene myser på Hotell Hjalmar.

En av många Uno-omgångar. Det är på blodigt allvar!


Hotellfrukost. Inte den bästa men helt ok.

Örebro slott.

Marlene kramas med Fredrik. Oklart riktigt vem Fredrik är.

Lunch innan hemresan: Emelie, moi och Eve.

Hemma igen hos gofisen.

Babysittern uppskattas mer och mer.

Detsamma gäller inte pappas skäggiga kramar. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar