söndag 25 januari 2015

Sova, sova, sova, säng, säng, säng

Vår säng har krackelerat. :/ Stommen sprack på ena sidan redan när flyttlasset gick till Göteborg, men bortsett från att den sedan dess har knakat alldeles förfärligt har det inte varit så farligt. Tills igår, då Cameron tydligen låg fel på något vis och den gav upp helt och hållet. Vår tillfälliga lösning blev att ta ut ribborna så att bäddmadrassen nu ligger direkt på golvet. Tanken är att försöka leva med det så länge vi bor kvar här nere och köpa ny, större säng när vi flyttar norrut. Så slipper vi ta med nästa säng i nästa flyttlass - och riskera att spräcka även den.

Jag sov i alla fall hur gott som helst på bara madrassen. Tio hela timmar blev det, tack vare att Cameron tog det mesta av nattjobbet med lillfisen. Så skönt, efter två jobbiga nätter med sex respektive fyra uppackade sömntimmar! Man blir verkligen en helt annan människa när man får sova ut ordentligt.

I övrigt kan jag rapportera att det är snö och is här just nu, att jag har börjat om skolan (bara introduktion än så länge),  att mammagruppen har kört igång och verkar vara helt ok och att vi har haft en trevligt helg med spel både fredag och lördag i olika sällskap. Det känns jätteskönt att ha lite rutiner igen och än så länge är det inte stressigt. Jag är till och med försiktigt peppad på att komma igång med uppsatsen nu, men vis av erfarenhet vet jag att det kommer att vara lite upp och ner med den känslan. Oftast direkt relaterat till hur bra jag ligger till i förhållande till deadline. :D På torsdag ska vi träffa handledarna för första gången, så då får jag förhoppningsvis lite klarhet i om mitt tänkta ämne kan funka. Och just ja, en sak till! Jag har bokat den traditionella Malå-resan nu till påsk. Vi åker hem alla tre i en dryg vecka. :) Dessutom har jag ett flertal trevliga besök att se fram emot här i Götet, och troligen en resa till USA i maj, så det artar sig till en riktigt bra vår!

1 kommentar:

  1. Ja, det ska verkligen bli roligt att äntligen komma och hälsa på! :)

    SvaraRadera