lördag 8 februari 2014

Linns Pyjamasmys AB


Företagsdagen var jättebra! De började från grunden och informerade på ett pedagogiskt sätt om vad man bör tänka på, hur man registrerar, olika bolagsformer, bokföring, skatt… osv, osv. Just vad gäller ekonomin tror jag att jag skulle vilja lära mig ännu lite till, men i allmänhet känns det som att jag fick veta det väsentligaste. Dessutom var det bekvämt nog Tullverkets info som stod sist på schemat, och eftersom jag inte tänkt syssla med varken import eller export innebar det att jag kunde smita redan kl 14. Därmed hann jag även med en liten springtur på gymmet innan klockan blev för mycket. Det var bästa gången hittills, det känns att det går lättare och lättare! Och snabbare och snabbare, tack och lov. Nu är jag nästan tillbaka till mina "normala" kilometertider. :)

Igår var det sista arbetsdagen innan sportlovet och det "firades" med prov i båda klasserna. Lugna och sköna lektioner blir det förvisso, men det är inte lika kul när skiten ska rättas sen. ;) Fast den här gången var jag faktiskt riktigt duktig och gjorde bort det redan samma eftermiddag. Så nu slipper jag ha det hängandes över mig! När det var gjort stressade jag på C när han kom hem från jobbet, för när han hade snabbduschat och tryckt i sig lite middag begav vi oss in till stan för att möta upp några av mina klasskompisar m.fl. Först blev det Frost på bio, och den rekommenderar jag verkligen alla att se. Den var både rolig och hade ett bra budskap, även om den förstås i sann Disney-anda var en aning förutsägbar. Fin musik också!

Efter filmen gick vi till Bishops Arms och tog ett glas vin (ok, två…) och umgicks några timmar. Trevligt. :) Även idag var jag egentligen bjuden på festligheter, men tråkig dedikerad som jag är valde jag soffan, pyjamasbyxorna och Melodifestivalen istället. Fast även denna vecka saknades de riktiga wow-låtarna. I övrigt har dagen spenderats mestadels med skolarbete. Jag har skickat in mitt första utkast av uppsatsen till handledaren nu. Det är mest en massa dravel förstås, men kanske några vettiga tankar också kring syfte och metod och dylikt. Kommentarer har utlovats till imorgon kväll, så det blir spännande att se vad hon tycker.


Mitt kissemys överträffar utgång alla dagar. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar