lördag 1 februari 2014

Hello Mello

Jättemycket, jättetråkigt skolarbete stod på agendan idag. Urg. Men det var ett måste att göra bort det, med deadlines på måndag och tisdag och en uppbokad söndag med dubbla läxhjälpspass. Tyvärr var energin slut när jag gjort klart engelskan och spanskan, så uppsatsskrivandet hänger fortfarande över mig… men det kan faktiskt få vänta till i veckan. Fördelen med att göra bort både läxhjälperna imorgon är ju att mina vardagskvällar förblir lediga.

Ikväll har det väl knappast undgått någon, lover eller hater, att mellon dragit igång. Och det med pompa och ståt! Eller hur det nu var. Som vanligt var det ganska blygsam kvalitet på sångerna i första delfinalen, och av artisterna var det bara två jag ens hade hört talas om tidigare (vilket inte nödvändigtvis har någon koppling till hur bra de är). Enligt min mening var även programledarnas insatser halvdana, och likaså "pausunderhållningen". SVT, jag är inte imponerad! Men förhoppningsvis tar det sig med tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar