torsdag 30 januari 2014

Väntar på svar

Nu har jag träffat min handledare! Jag berättade om mina idéer för uppsatsen och fick grönt ljus och löfte om litteraturtips via mail. Gött. Däremot är det lite mer problematiskt på andra fronter… jag besökte ett antal bokaffärer idag och hittade inte vad jag sökte någonstans. Och inte heller på internet eller på biblioteket har jag haft några framgångar. Oklart om det ens finns en nyöversättning av Min morbror trollkarlen..? Men jag har börjat få koll på lite teori och har hittat lovande källor, och jag har efter diverse telefonsamtal fått tag på kontaktinformationen till hon som är ansvarig för Narnia-serien. Jag hoppas hon mailar mig snart… jag behöver få komma igång med själva skrivandet. Men jag har i alla fall börjat fundera på utformningen av plan B om plan A inte skulle funka.

Dagen har även inrymt ett besök på studievägledningen: ett första steg i att få klarhet om hur Cs väg till drömyrket kan se ut. Resultatet blev dock inte fullkomlig klarhet, men vi blev i alla fall hänvisade vidare. Och första steget är ju, inte helt otippat, svenskan. Förhoppningsvis tar han faktiskt och betar av kurserna en gång för alla nu. ;) Jag har i alla fall slängt iväg ett mail till de som är ansvariga för utbildningen han vill gå, för att förhoppningsvis få lite hjälp med att klura ut exakt vad som krävs för behörighet och hur detta vad kan uppnås. Så nu är det bara att vänta och se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar