tisdag 28 januari 2014

...

Hoppla, nu har det gått nästan en vecka igen! Tiden bara flyger iväg. Men ärligt talat har jag inte gjort mycket, så det är inte som att ni gått miste om spännande rapporter från ett actionspäckat liv. Helgen var kanske den händelsefattigaste i mannaminne, men några nyheter finns allt ändå att förmedla.

I fredags var Cs lediga dag och vi hade tänkt uträtta en massa ärenden. Bland annat hade vi tänkt besöka studievägledningen, som visade sig ha stängt på fredagar. Dessutom tänkte vi ge blod, men inte heller det gick vägen då det visade sig att vi varit hemma från USA en vecka för kort tid. Men storhandlade gjorde vi i alla fall, och bland annat hämtade vi ut köttlådan. Hittills får jag säga att jag gillar den skarpt. Bara bra saker i den, och ganska lagom mängd (8,7kg). Tillräckligt mycket för att vi ska ha kött ett bra tag, och tillräckligt lite för att allt ändå ska få plats i frysen. Perfekt!

En massa KRAV-gris. Aj lajk it.

Här är två till som uppskattade (kött)lådan. Kira är i lådan alltså. Titta nog så ser ni en liten tass sticka fram.

Något annat jag tog itu med i fredags var att äntligen se till att förnya mitt gymkort. Jag valde ett dagkort och betalade kontant för hela året, med avsikten att få tillbaka 1500 av 1595 mer eller mindre omgående genom friskvårdbidraget från jobbet. Yeah baby, 95kr känns som ett najs prajs för ett årskort! Hade dock inte insett att dagkortet inte bara är tidsbegränsat (06-16), utan dessutom bara gäller på vardagar. Det är ingen panik, eftersom jag har ett ganska flexibelt schema. Men det blev alltså ingen omedelbar omstart för mitt aktiva liv, även om jag faktiskt lyfte lite skrot hemma istället i söndags… men idag har jag varit iväg en sväng och sprungit. Det är framför allt det jag tänker mig att jag ska ha gymkortet till, löpbandet är min drog. För precis ett år sedan (enligt gamla blogginlägg) var jag inne i en riktig träningsnarkomanperiod och sprang flera mil i veckan. Där är jag inte nu. Idag sprang jag bara 3 km och det gick inte fort någonstans. Men min avsikt var att upplevelsen skulle vara positiv och ge mersmak, och det lyckades väldigt bra. Jag är inte ute efter att överträna igen, utan nu satsar jag på ett hälsosamt mellanting mellan förra årets besatthet och de senaste månadernas borderline soffpotatis-mode. ;) Jag tänker mig ett par löppass i veckan och en långsam ökning av distansen.

Och just nu är inneträning det enda vettiga alternativet. Det har snöat massvis de senaste dagarna, och nu är det ett riktigt vinterland ute! Egentligen är jag lite anti, för jag tycker det kan ta och bli sommar nu. Fast om det ändå ska envisas och vara minusgrader så kan ju lite snö iofs vara trevligt. Det blir onekligen mycket ljusare och finare ute!

Från morgonens promenad till jobbet.

På studiefronten är det enda nya att jag nu har tilldelats en handledare för mitt uppsatsskrivande. Första mötet med henne blir på torsdag. Sehr spannend! (Hon är från tyska institutionen.) På mitt jobb har inget spännande hänt, men däremot har C varit hemma från sitt dito idag eftersom han hade så ont i foten. Efter en helt problemfri period ända sedan kortisoninjektionen kom smärtan tillbaka med besked för ett par dagar sedan. Sjukdagen idag utnyttjades alltså till att kontakta läkaren, som sa att nästa steg är en operation för att plocka ut benflisan som orsakar det hela. Det kommer dock att dröja ett par månader innan det blir dags, så för att kunna jobba och leva normalt till dess kommer C få knapra en kur med kortisontabletter. En jämarns massa onödiga problem bara för att han prompt skulle hoppa ner i ett dike, kan tyckas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar