måndag 13 januari 2014

Snipp, Snapp, Snö

Johordu Beda.

I fredags fick jag min kalufs trimmad och fixad av Vanessa Prinsessa, som i utbyte fick en middag tillagad av undertecknad. En klippning var ytterst välbehövlig, eftersom det senast det skedde ägde rum i ett hem pyntat med påskris… Dessutom jobbade C sent, så det var även en stor förmån att slippa spendera kvällen allena.

I lördags var maken däremot ledig, och vi bjöd över grannarna på vin- och spelkväll. Först blev det Munchkin, och sedan invigde vi vårt andra nya spel från USA-resan: Geek Battle. Och tiden bara sprang iväg..?! Klockan var minst sagt morgon innan vi kom isäng. Därför blev söndagen en mycket stillsam historia. Det enda aktiva jag gjorde på hela dagen var att gå en promenad, och vädret var det vackraste som skådats i mannaminne tror jag. Soool!

Idag har det däremot varit svinigt kallt. För att vara Gbg den här vintern, alltså. Lite snö har dalat, till och med. Och termometern visar väl på en sisådär -6. Jag har jobbat, färdats mellan jobb, väntat på bussar och spårvagnar och halvt frusit arslet av mig. Så kan det gå!

OOOCH jag glömde nästan! Jag fick veta idag att jag klarade provet jag gjorde för att bli undertextare hos SDI-media. Whoop whoop! Dock måste man genomgå en utbildning innan man kan börja jobba, och de har inget datum fastställt än för när en sådan kommer att ske nästa gång. Sen jobbar man som frilans, vilket innebär att jag kommer måsta starta eget företag för att kunna fakturera… Det känns lite överväldigande, men det var ändå bara en tidsfråga innan det blev en nödvändighet med tanke på hur översättarbranchen fungerar. Bara jag läser på lite innan så ska det nog gå bra. Men förslag på företagsnamn mottages tacksamt!

Screw the snow, ge mig vårsol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar