söndag 23 februari 2014

Nya framtidsvisioner… och en chokladboll för 29 spänn

Både igår och idag har jag fikat med Emma. Inte samma Emma båda gångerna, men samma trevliga upplevelse i alla fall. ;) Idag besökte vi ett café som till och med hade LCHF-fika. Det ni! Då var jag ju tvungen att passa på att unna mig lite godsaker. Fikandet är väl ungefär höjden av den aktivitet som skett under den gångna helgen… plus lite träning (6 km på 34 min i fredags, det tar sig!). Sen har vi varit kattvakter också, så igår gick vi upp till grannarnas lägenhet, lånade tv:n för att se Mellon i större format och höll samtidigt kissen Sheldon sällskap en lite längre stund! Nu är alla låtar avklarade och tyvärr känner jag mig fortfarande ganska likgiltig. Det här är andra året på rad som jag saknar en favorit. Tråkigt. :(

Tråkigt är också att problemen med uppsatsen inte är lösta än, mest för att min handledare tydligen är väldigt upptagen just nu och inte har gett mig feedback. Det känns lite frustrerande. Jag hade gärna velat ta vara på helgen för att skriva, eftersom det framför allt är då jag faktiskt har någon tid... Men det finns inte mycket att göra åt det! Imorgon blir det jobb igen, och i veckan har vi dessutom hela tre pass inbokade på universitet. Efter lugnet tidigare under terminen känns den här veckans schema sjukt hektiskt. :p Man blir bortskämd otroligt fort.

På tisdag kväll ska jag förresten ha Skype-seminarium för att påbörja utbildningen på mitt nya jobb. Jag har under helgen krånglat med att ladda ner och installera programvaran som behövs, för att inte tala om fixandet och trixandet med alla inställningar… Det är lite krångligt, men förhoppningsvis faller det på plats när man väl börjar jobba med det. Och på tal om jobb hade vi en föreläsare förra veckan som pratade om hur det är att jobba för EU. Jag har aldrig varit speciellt sugen på det förut, men holy cow vilka bra villkor det verkar vara! För den lönen och de förmånerna kan jag nog tänka mig att översätta en och annan tråkig text. Och att flytta till Luxemburg/Bryssel. Tydligen kommer det vara antagningsprov antingen nu i sommar eller nästa, och sedan pågår processen i ca nio månader. De verkar allt annat än enkla, men skam den som ger sig! Jag ska i alla fall testa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar