söndag 18 maj 2014

Baby on Board

Nuuuu ska jag skriva ett gladare inlägg. För nu har frustrationen lagt sig... lite. ;)

Eftersom vi numera är "ute ur garderoben" på Facebook och, tja, i allmänhet, så är det väl ingen idé att hålla bebisnyheter borta från bloggen heller. Det är ju faktiskt något som tar upp en stor del av mina tankar just nu. ;) I torsdags, dagen då vi "kom ut", var jag och C iväg på ultraljud. Vad vi fick se var en liten Peanut som inte alls var speciellt lik en jordnöt längre (sist vi såg hen var i v 7), och som dagen till ära uppförde sig strålande. Vi fick genast en bra bild till själva testet, och sen fick vi se vinkningar, akrobatik och lite sugande på tummen. :) Barnmorskan sa att allt såg jättebra ut och att bebisen var stor för sin ålder.När vi hade tittat en bra stund och fått 6 st bilder utskrivna kalkylerade hon risken för kromosomavvikelser med hjälp av nackuppklarningen kombinerat med blodprov och ålder osv. Vi fick lägsta möjliga risk! Det firade vi med en heldag på stan med Starbucks i solen, inköp av en första liten outfit och sedan matning av änderna hemma i Kville. När vi väl kom tillbaka till lägenheten började vi berätta för folk, via sms, skype och slutligen Facebook. Nu vet väldigt många alltså, och det känns skönt! Återstår bara att se när mina elever börjar fatta varför jag blivit lite lönnfet helt plötsligt. ;)

Helgen har för övrigt varit väldigt fin. Solen har stekt och det har varit riktigt härligt sommarväder. Idag hann jag inviga bikinin innan det tyvärr mulnade igen på eftermiddagen, och igår åt jag och C säsongens första picknickmiddag i parken. Myspys! Idag har jag förresten lekt frisör och klippt pajken också. Jag sa att han fick skylla sig själv för jag gör mig verkligen inga illusioner om att vara det minsta kunnig inom området. :p Han tyckte det var lugnt eftersom han ju i värsta fall kunde raka bort alltihop, hehe. Men faktiskt blev resultatet inte så illa. Inget mästerverk kanske, men någorlunda jämt lyckades jag i alla fall få det!

Starbucks efter KUB. Med kreativ stavning. ;)

Ett par änder och desto fler andra hungriga rackare.

Första outfiten inhandlad!

Min tillvaro igår förmiddag. Vid lunchtid förflyttade jag mig dock, för att undvika att bli översprungen av Göteborgsvarvare.

Picknick i Keillers park.

Suger på tummen!


Vinkar.

Chillar.

Stretchar. ;)


Dagens magbild. Under kläderna kan bebis tyvärr fortfarande lätt misstas för överkonsumtion av tårta. ;)

1 kommentar:

  1. Nej men titta vilken liten gullig figur! :) Med de stretching-skillsen blir hen bra att ha med på vår vandringsresa nästa år!

    SvaraRadera