tisdag 27 maj 2014

Hormoner och feromoner

Besöket hos sjukgymnasten ledde till den inte helt oväntade domen tidig foglossning. Solklara symptom, tydligen. Så jag fick med mig lite övningar att göra varje dag för att stabilisera bäckenet och ett vackert bälte jag ska ha när jag är ute och promenerar för att trycka ihop fogarna så gott det går. Dessutom fick jag de tröstande orden att bara för att det börjar tidigt behöver det inte betyda att det kommer att fortsätta bli värre och värre och sluta med hemska problem. Alltid nåt! Idag har jag i alla fall invigit bältet, och det kändes helt ok. Fast det har faktiskt varit ganska bra dagar nu ända sedan början av helgen, så hur mycket av dagens framgångar som kan tillskrivas bältet är ännu oklart. Sexigt är det i alla fall!

Sexy and I know it... fast ursäkta tungan, alltså. Haha. Jag höll nog på att säga nåt (högst oskyldigt) till fotografen.

Annars så har jag hunnit jobba bort veckans två arbetsdagar. Vid lunchtid idag blev det helg, tack vare Kristus och hans himmelsfärd. Bra där! Jag firade med att luncha med Emma, Fia och Lotta. Och så gick jag på Apoteket och köpte en svindyr liten manick vid namn Feliway. Det är en mojäng som man sätter i eluttaget som utsöndrar feromoner. Tydligen ska den få katter att bli glada och harmoniska, och förhoppningsvis kan den också hjälpa Kira att inse att hon borde kissa på lådan och ingen annanstans. Säga vad man vill om kattskruttens toalettvanor, men oftast är hon ganska mysig!

Kirimirimjau håller en beskyddande tass på magen,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar