tisdag 3 juni 2014

Snart klart

Åh, nu är sommarlovet så nära, så nära! Idag har det varit uppsatsseminarium för magisteruppsatsen, och jag var ärligt talat rätt nervös. Inte så mycket för att bli sågad (fast det kom smygande när det väl var dags för min uppsats), utan mest för att själv behöva prata eftersom jag kände mig dåligt förberedd. Jag var dessutom först i turordningen, vilket jag hatar att vara eftersom det inte ger mig någon chans att "känna in nivån". ;) Men just eftersom jag var lite nervös sov jag som en kratta, och det gav mig gott om tid i morse innan jag åkte hemifrån att träna in vad jag skulle säga, haha. Och när det väl var gjort kändes det ju ganska bra att ha fått inleda dagen. Att få vara respondent fick jag däremot vänta med till efter lunch, men även det kändes riktigt bra. Examinatorn ville även byta några ord i enrum med alla, och han var övervägande positiv. Det enda han sa påverkade mitt betyg negativt var att jag hade otur med att översättningarna var så lika varandra och att det i sin tur påverkade uppfyllandet av syftet/frågeställningarna. Så får jag inte VG beror det antagligen på det. Men han ville inte säga säkert vad det skulle bli för slutbetyg, utan det hänger på vilka ändringar jag gör. Vilket såklart sätter stor press på mig att komma på de ultimata ändringarna nu. :p Men egentligen spelar det ju ingen roll, så länge det är godkänt. Fast det hade varit fint med ett VG, för att fullborda terminen. Jag kollade nämligen i databasen idag och hade, något överraskande, lyckats sätta det betyget i både engelskan och spanskan. Yay me. :D

På tal om databaser så har jag, förutom smärre ändringar i uppsatsen, en sak till att fixa innan det blir sommarlov på riktigt för min del: jag måste skriva omdömen/sätta betyg på mina elever. Betygssättningen har jag redan klar för mig, men själva omdömena ska in i en databas som ligger på skolans server. Servern SKA gå att komma åt hemifrån via ett speciellt program. Ett program som jag såg till att få installerat igår för att bespara mig en onödig resa till jobbet. Det är bara det att programskruttet inte fungerar! ARRRAGH! Jag har mailat datanissen på jobbet, men jag vet inte om han kan hjälpa mig på distans. Annars får jag bita i det sura äpplet och åka dit antingen imorgon eller senare i veckan. Allt måste i alla fall vara klart senast på måndag morgon. Och dessutom vore det skönt att få det bortgjort, så den här riktiga sommarlovskänslan kan infinna sig.

Som vanligt (i alla fall numera) har jag varit seg mellan blogginläggen. Det har varit en del sociala outings sedan senast, bland annat med klasskompisar och sen även med grannarna. I fredags gjorde vi ett besök i skärgården, närmare bestämt på Hönö, och spenderade en heldag med att strosa runt och utforska. Vädret var strålande och det var riktigt trevligt. Cameron den stackaren blev röd som en kräfta efter för många timmar i solen, medan vi andra som är lite tåligare (och saknar irländskt påbrå) klarade oss utan problem. Emma hade med kameran och fotade, och eftersom hennes bilder var av lite bättre kvalla än mina mobilvarianter så ska ni få ta del av dem istället. Fast det blir några av mina också.

Fina presenter från Emma och Tobias!

Sällsynt foto där Emma faktiskt är med. Taget av moi under picknicklunchen.

Efter-picknick-diskussion.


Spanar ut över havet.

Vad tror ni, har jag en framtid inom poledancing eller?

Cs bidrag till fotosamlingen: "Linn på klippa".


Varför ta den lätta vägen när man kan gå på upptäcktsfärd på ett berg?

Grillkväll med Fia och Marcus, och självklart prickade vi in att grilla under dagens enda regnskur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar