tisdag 10 juni 2014

Förberedelser

I söndags gjorde jag och C en heldag på stan i syfte att uppdatera våra sommargarderober inför Spanienresan. C har knappt några kläder. Jag har en drös, men jag har "vuxit ur" majoriteten. Med andra ord var det högst välbehövligt med lite shopping. Trevligt hade vi dessutom, för förutom att vi båda fyndade en hel del fina grejer så sprang vi dessutom på Fia och Marcus och passade på att ta fikapaus tillsammans med dem.

Igår åkte jag till jobbet och fixade de krövlarns omdömena, så nu har jag faktiskt sommarlov helt och hållet. Fast jag tänker mig ju att jag ska undertexta så mycket som jag hinner och får under lovet, för att få lite extra klirr i kassan. Just nu inväntar jag dock att textfilerna ska bli tillgängliga för mina pågående jobb, så jag kan inte börja förrän imorgon kanske. Istället har jag utnyttjat min lediga tid till en annan form av Spanienförberedelser: jag har legat ute i solen och njutit. Det är ju alltid bra med en liten grundbränna. ;) Och alldeles strax ska jag bege mig in till stan och fika med Emma W. Till fots, för mitt busskort har gått ut. Det känns väldigt onödigt att fixa nytt månadskort såhär i sommartider, speciellt som vi ju åker bort en tredjedel av den här månaden…

Mina inköp från i söndags.

Cs mer blygsamma (men nästan lika dyra) hög.

Ett stycke bebisfilt, egenhändigt virkad.

Mössa stickad av restgarn. Modellen heter Dewey och vad Cs bästa vän i barndomen. ;)

6 kommentarer:

  1. Vilken fin filt! Jag har fått flera kommentarer om min filt, alla tycker den är jättefin och blir så imponerade när jag säger att du stickat den. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och vad trevligt att få imponera. :) Fast tekniskt sett så ljög du ju för dem, eftersom det är en virkad filt. ;)

      Radera
  2. Mycket fin filt! :) Jag kämpar på med mina två filtprojekt och just nu känns deras färdigställande ganska avlägset, men sakta men säkert går det ju framåt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förresten, är det samma mönster på alla rutorna, bara att vissa är enfärgade och andra flerfärgade, eller är det olika sorters rutor? Det är lite svårt att se så här på avstånd exakt hur de ser ut.

      Radera
    2. De är likadana allihopa, bortsett från färgerna. :) Filtar tar ju lite tid, men samtidigt är det väl en del av charmen..?

      Radera
    3. Det är absolut en del av charmen :)

      Radera