söndag 15 juni 2014

Läggdags

Väskan är så packad som den kan bli, matsäcken väntar i det i övrigt hyfsat tömda kylskåpet, lägenheten är städad och katterna är avlämnade på pensionatet. Nu ska jag bara uppdatera min mobil med lite French Pod 101 så jag har sysselsättning under resan. Franska är mitt sommarprojekt... igen. Klurigt språk det där, det verkar aldrig riktigt fastna i mitt huvud. Men eftersom jag har EU-ambitioner tänker jag att det ändå kanske är värt att försöka en gång till. :p Blir jag less på min podcast har jag även Mari Ljungstedt i ljudboksformat att tillgå, och dessutom en gammal hederlig pocket som jag inte ens minns vad den heter. Ja, och så har jag ju Kamerun. ;)

Vi åker hemifrån vid 8-snåret imorgon, så det är alldeles strax läggdags för min del. Framme vid hotellet räknar vi med att vara först nån gång mellan 16 och 17, eftersom vi har en del tågresande att klara av i Barcelona. Inga svindyra bekvämligheter som flygplatstransport här inte! (Host, host, mamma...) Nu verkar min synkronisering vara klar, så nu ska jag försöka sova lite. Jag återkommer säkert från España... Jag måste tyvärr ta med mig min gamla, batteribefriade klump till laptop, eftersom jag har ett undertextningsjobb att göra under semestern (och programvaran funkar inte på Mac). Oh well. De har väl eluttag även i Katalonien.

Dagens mage! 16+6.

Nöjd Kira utforskar ute-delen av "rummet" på pensionatet. (Fegisen Disa gömmer sig inomhus.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar