tisdag 17 juni 2014

Calella

Jag är uppe på mitt och Cs hotellrum i Calella, och vi chillar lite i vår ensamhet. Baren här på hotellet flödade nämligen över av skräniga och tämligen berusade tyska ungdomar, så det var inte världens mysigaste miljö för att sitta och prata och umgås. Men bortsett från detta har semestern i alla fall varit bra hittills, om än solen inte riktigt har velat vara med oss. Idag har det varit stundtals mulet och stundtals regn. Vi har hunnit med en stund vid poolen och nån timme på stranden, men i övrigt har vi mest roat oss med att äta gratismat i restaurangen. Hehe. Farlig semester det här! Jag hann även med ett helt undertextningsjobb medan det regnade som värst, och det var ju lika bra att få det gjort.

Hotellet är i alla fall fint och fräscht, både på insidan och utsidan samt i restaurangen. Även stranden är fin, och jag var uppe sju imorse för att gå på promenad längs med den tillsammans med moder och fader... Resan hit gick utan några större problem, även om jag och C hade lite otur (försenat plan, jättelång väntetid på väskan osv) som ledde till att vi missade bussen vi hade tänkt åka från flygplatsen. Men det var inte hela världen, vi tog oss bara en kaffe i väntan på nästa som gick en timme senare.

Annars har det inte hunnit hända så mycket än, bortsett från att ett mail från min examinator anlände tidigare idag med det synnerligen trevliga beskedet att jag fick VG på magisteruppsatsen. :D Whoop, whoop, det kändes inte helt fel!

En av poolerna på hotellet.

Melvin och Alfons på stranden första kvällen.

Brrr! Det blir nog inget havsbad för min del...

Ena änden av stranden.

Morgonpromenad, kl 07.30ish.

Kvällsvy från balkongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar