fredag 6 juni 2014

Inskickat. :)

Weeeeoooo. Bra vecka det här! I onsdags hade vi lite klassfest och firade att opponeringen var avklarad. Igår fick jag äntligen examinatorns kommentarer mailade till mig, och satte mig då direkt och gjorde revideringar för att få det ur världen. Så imorse skickade jag in den slutgiltigt slutgiltiga slutversionen av uppsatsen. :) Dock är deadline egentligen först 16/6, så det finns en viss risk att jag får vänta på besked om betyg. Utöver uppsatspillret har jag även hunnit med att undertexta ett avsnitt av Family Guy, vilket var betydligt trevligare än de skitserier jag har jobbat med hittills. Inte minst för att lönen per minut är bra mycket högre... Det här var nämligen en annan typ av jobb, där man bara fick en transkribering på engelska och ingen svensk maskinöversättning. Personligen gillar jag det mycket bättre såhär, eftersom maskinöversättningen sällan är av speciellt hög kvalitet och oftare stjälper än hjälper.

På tal om lön så kom förresten min första utbetalning från undertextningen äntligen igår! Den har låtit vänta på sig, men nu när första fakturan har gått igenom så kommer faktureringsföretaget i fortsättningen att förskotera till mig. Det innebär att jag alltid får lönen inom fem dagar. :) Dessutom kom skatteåterbäringen tidigare i veckan. Jag gick alltså rätt fort från att vara ganska deppad över mitt halva CSN till att känna mig lite mer nöjd med tillvaron, hehe.

Igår hade förresten jag och C vår privata version av sommarlovsfirande då vi gick på bio. Det var äntligen dags att se nyaste X-Men, och den var som väntat underhållande. Fast riktigt sommarlov har jag ändå inte än, då det fortsatt har krånglat med att komma åt jobbservern och databasen. Eftersom det är röd dag idag får det helt enkelt vänta till på måndag. Det blir visserligen efter deadline, men datanissen får ta på sig ansvaret för det då han inte svarat på mina mail... Lite synd är det dock, för det regnar envist i Götet idag och hade varit ett perfekt tillfälle att sitta och skriva omdömen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar