lördag 14 juni 2014

Utflyktsdag

Åh, det ljuva, lediga livet… :) Jag går mest bara hemma och dräller, med små avbrott för fika med vänner och annat trevligt. Idag var jag och C iväg till skärgården igen, denna gång i sällskap med Fia och Marcus. Vi åkte till Styrsö med avsikt att spendera dagen vid badstranden där. När vi kom fram insåg vi dock rätt så omedelbart att det inte var en speciellt tilltalande plan just idag. Det blåste riktiga stormvindar, och kalla och otrevliga var de också. Alltså drog vi oss rätt snart bort från kusten och utforskade ön istället. Men det var inte fy skam det heller! Vi strosade runt en del och fikade lite. Solen sken hela tiden från en klarblå himmel, och dagen blev riktigt lyckad även om det inte blev exakt som vi hade tänkt oss. Och just ja, JAG BLEV BAJSAD PÅ AV EN FISKMÅS! Fast bara på koftan, som tur var. Det var läskigt nära att ansiktet/håret fick sig en släng också. :p

Sen kom vi hem lagom till vår tvättid, bara för att upptäcka att någon MUPP till granne snott den ena av de två maskinerna! Det var C som satte igång första tvätten, och eftersom han har blidare temperament än jag lät han grannens tvätt vara kvar. När jag gick ner för att tvätta nästa omgång var den andra maskinen klar men fortfarande inte tömd, och i vredesmod tänkte jag att jag minsann skulle vräka ut skiten och kanske till och med skriva en riktigt arg lapp! Problemet var bara att MUPPEN inte bara var dum nog att sno någon annans tvättid, utan dessutom hade lyckats med konststycket att trycka in en tjock och stel matta i tvättmaskinen som, mina kraftansträngningar till trots, inte under några omständigheter gick att få ut igen! Bomber och granater! Någon lapp kunde jag inte åstadkomma i brist på papper och penna, men muppgrannen kan vara så säker på att det vilar många förbannelser över vem-hen-än-är, courtesy of undertecknad.

Nu ska jag nog gå ner i källaren en gång till faktiskt och flytta sista omgången till torktumlaren. Vi åker ju till Spanien på måndag, så det var en del att tvätta för att ha lite att välja på inför packning imorgon. Morgondagen kommer dessutom att bjuda på städning av lägenheten och leverans av katterna till pensionatet… men förhoppningsvis blir det lite tid över att njuta av vädret också, för får man tro SMHI ska det vara lika soligt men betydligt mindre blåsigt än vad det var idag.


Picknick på en strand i Styrsö Bratten, komplett med isande vindar.

Smakprov på Cs fantastiska fotoskills.

Kaffepaus. Fia, Marcus och Kamerun (som tjurade över att han inte fick någon "ricecream").

Mycket skönare i lä!

Fina hus och gränder i Styrsö Tången.

Vem sa att lekparker ska vara exklusiva för barn?

"Imma go ride the cock", sa C och flinade moget.

Än kan jag rymmas. :D

Hamnen i Styrsö Tången.

Marcus och C i väntan på färjan hem.

Jag och Fia i väntan på färjan hem.

1 kommentar:

  1. Lekparker är ju hur roliga som helst! När jag blir stor ska jag ha en gunga i min trädgård - till mig alltså, inte till besökande barn, men om de är snälla kan de få låna den ;)

    SvaraRadera