måndag 23 juni 2014

In transit

Så voro vi åter tillbaka på flygplatsen El Prat i Barcelona. Om jag inte visste bättre skulle jag säga att det fanns en poltergeist här som hade något emot mig eller C personligen. Vi har nämligen även idag missat vår buss, denna gång tack vare att alla tre bankomater i terminalen slutade fungera på en och samma gång (och man måste betala bussbiljetterna kontant även till Andorra). Direkt 13.15-bussen åkt började bankomatskrutten funka igen.

Oh well, vi har roat oss med alla gratisminutrar på internet  vi kunnat skrapa ihop på våra medhavda manicker (15 min x 5 apparater… :p) och har även intagit vår medpackade ”picknicklunch” från hotellet. Den bestod av en ostmacka och en djupfryst varmkorv… eh, mums filibabba..? Som tur var hade vi hamstrat lite tidigare under veckan och snott med oss något litet här och där, haha. Vi fick ihop en hyfsad måltid i alla fall.

Även resten av vår vistelse i Calella var bra. Vädret blev bättre, utom sista dagen då det återigen kom lite moln. Vi var ganska typiskt turistiga faktiskt, och förflyttade oss mest mellan poolen och stranden. Men det är ganska skönt med sådana semestrar ibland också! De övriga i sällskapet steg upp före tuppen imorse, medan jag och C kunde sova ut i lugn och ro och nu alltså är på väg mot ett par nätter i Andorra. Återstår att se vad vi hittar på där!

(Hade tänkt lägga upp bilder, men det får vänta tills jag har en snabbare uppkoppling... eller åtminstone en som inte är tidsbegränsad.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar