lördag 10 maj 2014

Stalltips

Mina personliga favoriter i kvällens Eurovision är i första hand Holland och i andra hand Malta. Tydligen är jag inne i någon form av country appreciation-period. Tyvärr tror jag inte att något av de bidragen kommer att ta hem det hela, men förhoppningsvis klarar de sig hyfsat i alla fall. Som vinnare kan jag snarare tänka mig skäggiga damen från Österrike, som har en stark kombo av en imponerande sångröst, ett fint budskap om tolerans och ett minst sagt memorable utseende. ;) Även Armenien skulle kunna gå bra. Det bidraget har jag dock personligen svårt för, främst för att karln inte kan a-r-t-i-k-u-l-e-r-a. Stundtals är det svårt att avgöra om han ens sjunger på engelska. Slutligen håller jag självklart en tumme för Sverige också, för jag tycker Sanna är väldigt stabil och duktig och dessutom är hennes sång riktigt bra jämfört med mycket annat som är med i år. Det ska också bli intressant att se the big five i sin helhet, för just de numren känner jag att jag har sämst koll på. För att avrunda dagens stalltips övergår jag till hatlistan. I år domineras den definitivt av Polen, som skickar någon form av übersexistisk smörja. Tummen ned för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar