söndag 25 maj 2014

Kiss(e)katt

I helgen har Marlene varit här på besök. Och bland annat var vi igår uppe i parken med ett par av mina klasskompisar mfl och grillade. Mys. :) Det har vartit fortsatt högsommarvärme, både ute och tyvärr även inne i vårt sovrum. Hrgh. Nu har vi i alla fall inhandlat en ny fläkt, som gör det hela lite uthärdligare.

Kira har fått nån form av fnatt nu på senaste tiden och har pinkat på mindre lyckade ställen fyra dagar i rad. Först var det på Cs shorts inne i hans garderob, sedan på våra lakan, sedan på Marlenes lakan och slutligen imorse i Marlenes ryggsäck. Gullig avskedspresent... verkligen högst uppskattad. Jag vet inte vad det har tagit åt henne, för det har inte direkt skett några stora förändringar i hennes liv som kan förklara detta nya och ack så otrevliga beteende. Det enda vi kan komma på är att hon har fått börja vara ute mer där hon känner lukten av andra katter, eller alternativt att hon kanske känner av graviditetshormoner..?! Det är inte lätt att veta. Vi testar i alla fall med att vara extra kärleksfulla och uppmärksamma mot henne och belöna henne när hon faktiskt kissar på rätt ställe. Ja, och så gömmer vi alla tyger och håller dörren till sovrummet stängd. ;) Funkar inte det får vi kolla med veterinären om hon har några bra tips.

På tal om veterinären så ska jag uppsöka den människoanpassade varianten av sjukvården imorgon förmiddag. Jag har nämligen bokat en tid hos en sjukgymnast. Förhoppningsvis kan hon ge svar om vad sjutton det är för fel med min ländrygg/skinka som gör att jag inte kan gå vissa dagar. Min gissning är onödigt tidig foglossning, alternativt falsk ischias. Oavsett vilket vill jag veta vad det är, eftersom behandlingen för den ena åkomman direkt förvärrar den andra, och vice versa. Jag hoppas i alla fall på att det finns någon form av lindring, för att tvingas sluta promenera redan nu (med sex månader kvar!) känns inte jättekul.

1 kommentar:

  1. Jag vet ett väldigt bra alternativ för dina katter.
    Kram pappa

    SvaraRadera