måndag 18 augusti 2014

Malå, Stockholm, Brygge och Göteborg

När man inte bloggar på väääldigt länge leder det till att man har väääldigt mycket att skriva om. Och det är väääldigt jobbigt. Så jag skiter i det, helt enkelt. Eller rättare sagt så komprimerar jag ner den senaste månaden till en kort sammanfattning:

Jag var hemma i Malå. Det var varmt, avslappnande och alldeles, alldeles underbart. Bättre kurort finns inte. Efter en dryg vecka hos mor och far åkte jag hemåt, men fastnade på vägen och tillbringade några dagar i Stockholm. Där bodde jag hos Sara men träffade även Eve och Masha + Mashas syster, Marlene och Linnéa. Vi grillade, badade och besökte Pride för första gången i mitt liv. Jag var i Sthlm fem dagar om jag minns rätt. Sedan blev det ganska precis 36 timmar i Götet innan jag och C tog flyget till Belgien. Där besökte vi Brygge. Vi tittade på den gamla fina stan, gjorde en snabbvisit över gränsen till Holland och hade en allmänt "lagom" tillvaro med en blandning av upplevelser och lugn och ro.

Sedan jag kom hem till Gbg igen - denna gång för en lite längre period - har jag hunnit börja om att jobba. Det kändes väldigt jobbigt till att börja med, men efter tre dagar (inklusive kick off i skärgården) har efter sommaren-ångesten lättat lite. Eleverna har dock inte börjat än, dem kommer jag troligen inte träffa förrän nästa vecka. Det blir spännande att se hur det går när lektionerna kommer igång, eftersom skolan byggs om och jag har lektioner dels på tredje våningen och dels i de tillfälliga klassrummen i barackerna nere på gården... jag var lite orolig redan innan för hur det skulle gå att stå och gå hela dagarna med foglossning, och vetskapen att jag måste springa i trappor flera gånger om dagen gör mig inte mindre tveksam. Aja, den som lever får se.

Imorgon har vi tid på MVC igen, för första gången sen före sommaren. Det känns trevligt. Då ska jag passa på att fråga lite också vad barnmorskan tror om vad som gäller med foglossning och just lärarjobbet. Förra veckan var vi också hos en barnmorska, dock på ett annat sjukhus och i ett annat ärende. Där var det mer terapikänsla eftersom det var förlossningsskräck-avdelningen. Jag är inte rädd för förlossning as much as jag känner en stark motvilja inför hela grejen... men men, kort sagt så krävs det en tre-fyra besök hos terapimorskan för att sedan förhoppningsvis få beslutat om kejsarsnitt.

Se där, det blev ett ganska långt inlägg ändå. Nu ska jag se om jag kan rota fram lite bilder också från tiden som har gått. Och så ska jag försöka att inte vänta en månad mellan inläggen i framtiden. ;)

Efter att ha mixtrat med mobilen i en timme så kan jag konstatera att idag blir det inga bilder. GAAAH. Jag bytte till Android dagen jag åkte från Malå, för "allt är så mycket enklare med Android" (och för att ifönens batterier var slut sedan länge). Ja, det mesta är faktiskt mer användarvänligt. Men bildöverföringen var en MILJON gånger smartare på iPhone, det vill jag lova. Ska skälla ut Cameron (som är Androidförespråkare och däremed personligen ansvarig) när han kommer hem från jobbet. Förhoppningsvis kan han kringgå den idiotiska inställningen att man måste använda ett speciellt - och helt värdelöst - program för att föra över bilder. Håll till godo.

2 kommentarer:

  1. Trevligt att du är tillbaka på bloggen igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag med. :) Nu får jag bara försöka att komma in i nåt slags flyt igen!

      Radera