onsdag 23 juli 2014

Summer Days (Daze?)

Hoppla, det har visst gått en vecka. Av nån anledning kan jag omöjligt komma ihåg att bloggen ens existerar förrän jag redan har gått och lagt mig... och så här på sommaren sker det oftast rätt sent, och då är det inget alternativ att stiga upp igen för att plita ner några rader livsfilosofi. ;)

Idag blir det morgonblogg då istället. Jag steg upp ovanligt tidigt imorse (strax efter sju) för att i möjligaste mån förbereda mig för imorgon då jag ska stiga upp ännu ovanligt tidigare. Jag åker nämligen mot en vecka i Malå då, och behöver bege mig mot flygplatsen strax efter fem... Men sova kan man ju göra när man är död. Här hemma är det ändå för varmt! Och så skönt det ska bli med lite Norrlandssemester. :)

Veckan som har gått har i alla fall varit härlig. Jag har fortsatt fått jobba en hel del, men sen har det blivit många stunder ute i solen också. I lördags fyllde Kamerun år, och då tillbringade vi hela dagen på stranden med Emma (N), Fia och Marcus. I söndags var Emma (W) här på besök i några timmar. I måndags jobbade C och då passade jag på att göra detsamma. Även igår betade jag av ett avsnitt, men då var vi även ute en stund på kvällen med grannarna Emma (E) och Tobias och avnjöt lite fruktsallad här på gården. Det tråkiga med vår gård är att det inte är helt ovanligt att man får ovälkommet sällskap vid bordet av en eller annan alkis från grannhuset... Han som satte sig hos oss igår var dock tämligen oförarglig, och tydligen en kattvän av stora mått dessutom. Han blev väldigt förtjust i KiriMiri som hade fått följa med oss ut.

Nu ska jag strax bege mig till Vanessa som har lovat mig en välbehövlig toppning! Sen bjuder dagen på kvällsdopp ikväll med Fia och Marcus, och innan dess hoppas jag hinna göra lite nödvändiga grejer som att hämta ut paket, plugga franska (fick A på min uppgift förra veckan, bokbrist till trots!) och kanske vore det en god idé att packa..? :p

3 kommentarer:

  1. Hoppas resan gått bra! Ska bli trevligt att ses igen snart :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Om du har lagt ner bloggen så var så snäll och meddela det så att man inte behöver kolla hela tiden.
    kram pappa

    SvaraRadera