söndag 6 juli 2014

Halvvägs


Idag är det, enligt min lilla graviditetsapp, precis lika mycket tid som har gått som tid som återstår. Halvvägs, med andra ord! Det firades med lite glass. Eller så kan det ha varit så att jag helt enkelt var sugen på glass i vilket fall. ;)

Lagom till halvtid har jag också fått uppleva ett par nya "graviditetskrämpor" som jag hoppas bara kom på tillfälligt besök i mitt liv. Först och främst insomningsproblem. Det har hänt ett par gånger i veckan att jag har lagt mig 12 men sedan legat och snurrat till 3. Sedan vaknade jag dessutom en morgon och kunde omöjligt somna om pga myrkrypningar i benen. Så vansinnigt irriterande! Eftersom både insomningsproblematiken och myrkrypningarna hände under samma natt blev det inte mer än fyra timmars vila. Inte kul, som sagt, och jag vill ogärna göra det till en vana.

Trots sömnbristen har jag och C varit rätt aktiva av oss i helgen och det har blivit ett par trevliga och nödvändiga utflykter. Den första gick till Ikea i fredags. Vi kikade lite på möbler och sånt, men handlade bara småsaker. Men åh så sugna vi blev på att shoppa loss! Dock är det ack så klurigt att få hem allt man vill ha när man inte har bil. När vi kom hem fick jag ett ryck och bestämde mig för att möblera om i lägenheten. Dels i sovrummet för att göra plats för en spjälsäng och lite mer förvaring, och dels i vardagsrummet för att... well, mest för att det var kul. ;)

I lördags kom jag på snilleblixten att vi ju faktiskt kunde kika lite i second hand-affären som finns på Backaplan. Vi hittade en del fina grejer där med, men tyvärr visade det sig att de inte hade någon hemkörning som jag hade trott. Dessutom skulle de just stänga, så det blev alltså inget handlat där heller. När vi kom hem kikade jag först runt på blocket lite, men det är ju samma problem där! Tillslut blev det så att vi helt enkelt gjorde en beställning från Ikea och tog hemkörning också. De har så pass bra priser på möblerna att det faktiskt blev väldigt överkomligt även med frakten inräknad. Så nu väntar vi en leverans med diverse prylar och pinaler på tisdag nästa vecka. :) Då ska jag även lägga upp bilder på hur de ommöblerade rummen ser ut. Jag hade faktiskt sinnesnärvaron att ta lite före-bilder. Men efterbilderna får vänta tills allt är helt klart, för än så länge råder en viss oordning.

Jag minns inte om jag har skrivit det innan, men jag fick förresten beviljat att läsa franska på komvux i sommar som jag fick en fix idé om att jag skulle göra. ;) Om en vecka startar min kurs, så idag har jag beställt efter boken. Men jag har redan tjuvpluggat lite med French 101 som podcast och en gammal åk 7-bok som jag har i min ägo sedan Malåtiden. :p Det är ganska tufft tempo (franska A på 5 veckor), men det blir nog kul! Jag är ju som mest ledig nu ändå, och det känns skönt att ha något vettigt att fokusera på. Franska och undertextning it is. :) Och så framkallade jag förresten en massa bilder igår också, så när de dimper ner i brevlådan blir det till att fixa ännu ett fotoalbum. Det mest up-to-date vi har nu slutar i juli 2012, så det finns en del att göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar