tisdag 8 juli 2014

I väntans tider...

...i dubbel bemärkelse. Mest frustrerande är att vänta på JOBBET. Jag har gått och drällt i två dagar nu bara för att undertextningen inte funkar som den ska. Det är ett evigt mailande fram och tillbaka (har kanske skickat och tagit emot 30-40 mail idag) för att försöka räta ut alla frågetecken. Ny kund, illa fungerande inställningar, uppdatering av programvara, osynkad mediafil, saknad textfil... allt som kan gå fel har gått fel. Och jag sliter mitt hår eftersom jag tänker på alla pengar jag kunde har tjänat in under de här två dagarna.

Idag är det för övrigt 29 grader varmt i Götet. Det är det väl i större delen av Sverige, vad jag har förstått. Här började det i alla fall med sol, så jag var ute och svettades arslet av mig. Sedan kom världens åskväder. Och sen sol igen. Så då gick jag ut en sväng till. I ren frustration över jobbsituationen tog jag dagens andra promenad också... vad som helst känns bättre än att sitta hemma och stirra på datorskärmen i väntan på mail.

I övrigt har inte så mycket produktivt skett, bortsett från att jag har satt upp en hylla och en sänglampa. Eller flyttat efter, rättare sagt, eftersom sängen har migrerat en meter närmare dörren. Det gick väldigt, väldigt dåligt till att börja med, men skam den som ger sig! Med lite oortodoxa metoder (som säkert skulle få far min att rysa av obehag) fixade jag problemet... höhö. Dock kan jag konstatera att vi säkerligen får stå för både spackel och ny tapet när vi flyttar. Cameron den lilla murveln hjälpte förresten inte till ett dugg, annat än att han slog av strömmen medan jag borrade ifall jag skulle klanta till det ordentligt och hitta av någon ledning. Det är vad jag kallar förtroende. :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar