söndag 13 juli 2014

Dampelikramp

Holy Moly vilken kramp jag har haft i veckan! Alltså inte skrivkramp eller någon sådan jämförelsevis trevlig variant, utan äkta, fysisk MONSTERKRAMP. Jag har knappt sovit på hela veckan. För tro mig, det är helt omöjligt att lyckas sova när ens vadmuskler plötsligt bestämmer sig för att de vill bo 5 cm utanför kroppen... Efter flera nätter med problem blev jag mer och mer desperat och rådfrågade facebook samt googlade järnet på egen hand. Förslagen som kom in handlade om kalciumbrist, kaliumbrist, magnesiumbrist... och huskurer som att stoppa en bordskniv under madrassen, eller en tvål i täcket. Haha.

Eftersom jag inte är sådär ruskigt skrockfull av mig beslöt jag mig för att börja i den mer vetenskapliga änden, och inhandlade således nya magnesiumtabletter och diverse kaliumrika livsmedel (för tillskott är receptbelagda på appo). Kalcium tror jag inte att jag har brist på, men jag käkar lite extra ost ändå för säkerhets skull. Dessutom har jag stretchat och tvingat C att massera dagarna i ända, samt att jag har snott stödstrumpan han fick efter fotoperationen och flyttat den från ena benet till det andra. Och så sov jag med fötterna i högläge. Och se där, det blev bättre! Vad som gjorde susen vet jag inte, men jag kör på samma medicin även idag och hoppas att krampfriheten håller i sig.

I övrigt har jag förresten hunnit vara och bada, inte bara en utan två gånger. Först med Emma (klasskompis) i Härlanda tjärn, och sedan med C i havet vid Hästevik. Fast C var en badkruka och tittade bara på. Härligt är det i alla fall med sommarutflykter. :) Igår blev det inget bad, men väl bio. Vi var och såg Draktränaren 2 med Fia och Marcus. Den var, i mitt tycke, inte fullt lika bra som ettan. Men helt klart sevärd, och riktigt rolig dessutom! Se den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar