fredag 10 september 2010

Fem år


Julen 2006.

Weee, Cameron är här! Mindre weee är att han har halsfluss. Det satte lite sordin på det planerade 5-års firandet, men mys och filmkväll funkar ju det också! Trist bara att gourmetmiddagen blev utbytt mot potatismos och buljong, haha. Jag tänker i alla fall fixa lite fruktsallad och glass och kanske lite hemmagjord snickers till ikväll, så får Cam glatt titta på och överdosera halstabletter istället. :)

Tack Sverige för gratis sjukvård, förresten. Cameron har förstås inte hunnit folkbokföra sig här än eftersom han kom först igår, men det gick bra ändå. Och nu har jag mailat Skatteverket och kollat vad som gäller så vi får ta en tripp till Lycksele nästa vecka för att fixa Cams fyra sista.

Annars har det varit ett par ganska sköna dagar, då 8:orna är i Ammarnäs och det har inneburit inställda tysklektioner. Idag fick jag flexa ut klockan 13.30 och passade då på att ta mig runt Lindenäs ett varv. Men tro mig, det kändes i benen. Jag är fortfarande stel som en 98-åring sedan skoljoggen. Nu är det nog läge att vila några dagar extra innan nästa runda. Mer mys istället. :)

1 kommentar:

  1. Sjukvården är långt ifrån gratis däremot så är den skattefinansierad.

    SvaraRadera