onsdag 1 september 2010

Gammal är äldst

Ibland när jag sitter och funderar i min ensamhet blir jag själv alldeles förbluffad över hur många vuxenpoäng jag lyckats samla på mig. Jag har ett jobb som jag faktiskt trivs med och klarar av rätt bra, en egen lägenhet, en fästman... och jag dricker kaffe. Måhända väl utspätt med mjölk, men dock! Dagens filosofier kommer sig kanske framför allt av kvällens huvudsakliga aktivitet, dvs. ett föräldramöte för årskurs åtta. Men den riktiga vuxenpoängen kommer kanske först när man medverkar i egenskap av förälder snarare än lärare? Fast allt det ovan nämnda i kombination med 3,5 års utlandsvistelse är väl inte så illa pinkat när man inte ens är 23 fyllda?

Speaking of min ålder så sammanfaller min födelsedag i år med valdagen. Det känns inte som att det är så ruskigt lång tid kvar, och jag vet fortfarande inte vad jag ska rösta på. Jag är elitist i hjärtat men (studie)bidragstagare i dagsläget... Vart ska man då vända sig? :p Jag får väl glädja mig åt att det i alla fall finns en hel del partier jag genast kan utesluta. Men i övrigt måste jag nog läsa på lite mer. Men inte ikväll.

Det har inte varit mycket fritid idag, och det känns i huvudet. Jag jobbade mina egna timmar, vickade ytterligare en, var på konferens, simmade 1 km, åt pappas pannkaka och sedan var det som sagt dags för föräldramöte... stackars Kira fick knappt se skymten av mig på hela dagen och var helt utom sig av spastisk glädje när jag tillslut kom hem. Nu har hon däremot kurat ihop sig i en spinnande boll tätt tryckt mot min hals. Min lilla skruttfia. Nu ska vi gosa en stund och sen ska jag schlafen gehen och fundera vidare. Vilket parti ger mest vuxenpoäng?

Ps, ang. kommentarer: Mitt renoveringsprojekt är att spackla igen ett hål i en av garderoberna och sedan måla den och ytterligare två av dörrarna i mörkgrått. Och tv:n är minst sagt antik, den har inbyggd VHS för guds skull... men den ska snart bytas ut mot en lite större, men kanske lika gammal tv. Ännu en tjockis! :)

2 kommentarer:

  1. Hehe tjockisar FTW säger vi! Nu jäklar ska jag var först med kommentarer för en gångs skull. Be proud. ;) Och jag känner absolut precis igen det där om vad man ska rösta på... Tror vi har lite samma tankar. Jag är "också" jävligt blå egentligen, men vill man rösta blått? Nää. Eller det vill säga min elitistiska och egoistiska sida lutar alltid dit, men jag röstar alltid rött ändå. Har redan poströstat, utvandrad som jag är (hehe) så hör av dig om du behöver stöd eller nåt. :p

    Och sen det där om vuxenpoäng... Jag har Coop-kort, fast jobb sen 2 år tillbaka, förlovad sedan lika länge tillbaka, en fast svindyr jävla lägenhet som jag iofs älskar och vuxna planer om framtiden. Däremot dricker jag inte kaffe (det ska va saft!) och Robin Hood är fortfarande favoriten. :p How many points does that give me?

    Nä nu folkens... Gooten Nachtens. /El Evo

    SvaraRadera
  2. Rösta som pappa annars blir det inte mera pannkaka.
    Kram

    SvaraRadera