söndag 29 augusti 2010

Sum it up


Kira pratar med pappa Cameron.


Nu har jag varit frånvarande ett tag igen. Shame on me. En snabb summering alltså: simning och palt i onsdags, följt av två segrar i Ticket to Ride. I torsdags hade jag mina första lektioner med faktiska elever och det gick riktigt bra. Moa var på finbesök så jag träffade henne och gick en sväng. På fredagen styrde jag och moder kosan mot Piteå direkt efter jobbet och hälsade på Åsa och Jim i deras stuga på Berkön. Dagen efter blev det loppisbesök i Badhusparken och en sväng på stan. Många fina fynd följde!

Inte helt nöjd med tillvaron...


Idag har jag trotsat mitt förnuft och sprungit en runda, trots att termometern visade på föga inbjudande 9,3 grader. När det var dags att duscha tog jag med mig Kira, vilket hon inte direkt uppskattade. Jag hann också med att städa lite här hemma och packade upp de sista lådorna. Nu har jag också tagit de sedan länge utlovade bilderna som kommer att dyka upp här nedan. (Bilder på gäst-/arbetsrummet får vänta, för där har jag ett litet renoveringsprojekt på gång.)

Köket.

Sovrummet.

Sovrummet igen, den vackra narcissistväggen. :)

Hallen, taget från toan. Dörren som syns är alltså ytterdörren, arbetsrummet är direkt till höger och dörr nummer två går till köket. Direkt till vänster finns tv-rummet och sedan är nästa dörr sovrummet.

Tv-rummet. Snyggsoffan syns inte så väl i halvmörkret, men när jag tog kort med lampan på blev det så otroligt ljus istället...

Andra halvan av tv-rummet. Linslusen Kira är med såklart.

2 kommentarer:

  1. Jättefin lägenhet! Hade glömt att den var så stor, men den är verkligen trevlig :) Vad är det du ska renovera? Kram!

    SvaraRadera
  2. Häk Häk. Koselig leilighet. ;) Dvs mysig lya haha om du inte förstod. :p Härligt att se att du också ha en gamm-TV, då är man inte ensam. Här har alla flatscreen. Vad är det liksom... :p /Evot

    SvaraRadera