tisdag 24 augusti 2010

Hello friendies

Idag har jag blivit påmind om hur kul det faktiskt kan vara att studera. Jag hade nämligen en tenta, närmare bestämt en spansk översättningstenta... och det kändes verkligen som att det gick bra. Nästan så att jag blev besviken över att det räckte så kort stund... Haha. Jag hade i alla fall tagit ledigt från jobbet, så när jag blev klar efter 40 minuter (den utsatta maxtiden var 3 timmar) hade jag ju all tid i världen. Då blev det så att jag sprang ett varv runt Lindenäs. Tänkte att jag skulle rekognosera innan skoljoggen... Och det var som jag fruktade, jag är alldeles för långsam. Någon seger blir det i alla fall inte. Men egentligen är det väl hedervärt bara att ta sig runt? :p

I lördags sov jag över i Näsliden och satt uppe vid elden in på småtimmarna tillsammans med bror, syster och deras familjer. Det var perfekt att ha syskonbarnen där, för jag rensade lite mer i mitt rum också och passade på att ge bort en massa grejer som jag inte ville ha kvar men som kändes jobbiga att kasta. Och då blev jag ju årets populäraste faster/moster på köpet. :)

I söndags hade jag och Emma lite pysseldag och såg film och åt fruktsallad, och igår var jag i kyrkan på hejdå-middag för Frida, följt av lite spelkväll. Idag har jag tagit lite ledigt från det sociala livet för att spendera några timmar med min katt, haha. Men imorgon är det dags igen, för då ska det kokas palt hemma hos Emma. Och så ska jag verkligen försöka hitta disciplinen att simma lite efter jobbet. Av någon anledning sitter det verkligen hårt inne.

Gårdagens utbrott av kreativitet; äntligen finns det en namnskylt på dörren.

3 kommentarer:

  1. Stilig namnskylt! Då hittar vi dit när vi kommer och hälsar på :)

    SvaraRadera
  2. Om/när jag flyttar till Götet ska jag börja simma igen. I luvs it. Fast i simhall då, men var kanske det du menade också? ;) Förresten är det moi Bengt som skriver om du inte visst det. :p Hoppas vi hörs på skype snart, pok /eve

    SvaraRadera
  3. faktiskt så anlände jag till Malå igår och ska nog vara här till lördag eller söndag, och jag kan knappt vänta tills jag får spana in din nya lägenhet =)
    tyvärr kunde jag inte ta med TV på tåget då jag redan släpade på en barnvagn, bilbarnstol, ikea-påse och lilla luna förstås =D kramr

    SvaraRadera