fredag 20 augusti 2010

Working 9 to 5

...eller rättare sagt 8 till 4. Och just detta jobbande är förstås anledningen till mitt bristfälliga uppdaterande. Varken min kropp eller min hjärna lyckas riktigt anpassa sig till att stiga upp klockan sju. Men bortsett från tröttheten har det varit en trevlig första vecka på jobbet! Härligt arbetslag... och inga elever än så länge. :p Mitt schema har förändrats ungefär 78 gånger under veckan, och som det ser ut just nu blir det ingen SFI utan istället ska jag komplettera mina moderna språk med lite modersmålsundervisning (spanska), svenska som andraspråk och översättning. Det blir kanske nog så bra det, faktiskt. Iaf blir det lättare att få till ett vettigt schema! Jag jobbar ju bara 80% och vill gärna ha min lediga tid utlagd på bra sätt i och med att jag pluggar heltid också. :p

Förutom att jobba har jag mest ätit, sovit och motionerat. Igår i sällskap med Vanessa. :) Jag måste nog hårdträna nu om jag ska våga vara med på skoljoggen om en och en halv vecka. Det är ju ej ok att få spö av eleverna. Förra året sprang en av mina kollegor de dryga 6 kilometerna på 32 minuter, så där sätter jag mitt mål. Det lär inte gå vägen, haha. Sen så har pappa varit i Näsliden och hämtat mammas gammcykel som jag ska få låna, så nu har jag roat mig med att svischa fram genom byn på den också.

In other news så misstänker jag att Kira har någon slags bokstavskombination. Troligtvis alla. Hon är så tokig min lilla busfia. Hon klättrar i gardiner, tuggar av sladdar och välter blomkrukor... men man kan inte annat än älska henne. För när hon sedan blir trött så lägger hon sig som en halsduk på mig och spinner för fulla muggar. Även om hon gett mig så många klössår att jag ser självmordsbenägen ut, skvätter kattsand så jag måste dammsuga varje dag och envisas med att hoppa upp på bordet när jag försöker äta i lugn och ro, så väger fördelarna med att ha en myskatt absolut över. Lägenheten skulle kännas tom och ödslig utan min kissemjau.

1 kommentar:

  1. herregud! ja, om det föreställer "totte och ture" så kan det ju inte vara annat än vackert =D jag tycker vi ska ta en dag och läsa igenom den tillsammans =D
    om jag säger "ett speciellt ljudband", vet du vad jag menar då? jag hoppas att det är förintat för alltid.. =)
    fasen, vilka tider, va?

    SvaraRadera