onsdag 4 augusti 2010

Sommaren är kort

Dagens promenadsällskap. Vidare social var han dock inte, för han sprang hela tiden några meter framför. :p


...och det mesta regnar verkligen bort, i alla fall i Malå. Igår var det för ovanlighetens skull fint väder, så då var jag ute vid stugan hela dagen med pappa, Jenny och syskonbarnen. Det blev ett litet bad till och med, men det var inte speciellt behagligt. Men det gäller ju att passa på så länge det är sommar... Jag var även på jobbet igår och skrev kontrakt, och blev då obehagligt medveten om hur lite tid det egentligen är kvar av min ledighet. Och dessutom har jag tvingats ta mig i kragen och pluggat lite, för jag ska väl troligtvis göra någon resttenta för spanska b i mitten av augusti... Huvva!

Lite trevligare har min andra sysselsättning varit, nämligen albumskapande. Jag hade närmare 400 bilder sedan sommaren -08 som behövde organiseras, och nu har jag kommit en bra bit på väg! Tyvärr räckte mina två album inte till, så jag måste nog göra ett nytt besök på Ica Maxi nästa gång jag är i Umeå. Ska nog dit nästa helg och hämta mina sängar, samt en soffa som jag nu köpt på blocket! Och så är jag riktigt sugen på att gå på bio och se Inception. Jaja, den som lever får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar