måndag 20 september 2010

Happy Birfday to meeee

Jaha, så var man ännu ett år äldre... och det känns väl ungefär likadant att vara 23 som att vara 22. Jag orkade inte ha någon ångest i år (värsta födelsedagen hittills var när jag fyllde 19, av någon anledning :p) utan hade en mycket trevlig dag istället med dubbla kalas, promenad med Vanessa och film med baby. :)

Röstade gjorde jag också. Trots att jag började göra efterforskningar redan när jag var i Mexico slutade det med att jag bestämde mig i valbåset. :p Men jag har inte ångrat mitt beslut, så jag valde nog det rätta. Däremot kan jag inte vara nöjd med valresultatet. Vilket block som tar makten spelar förstås roll, men för mig är det viktigaste (på ett negativt sätt) att SD kom in i regeringen. Hur tänker folk? En jobbarkompis föreslog tidigare idag att vi skulle gräva av en bit av Sverige och skänka bort Skåne till Danmark. :p

Men om man bortser från valet så har helgen varit enbart bra. I fredags hade vi födelsedagsfika och spelkväll här i lägenheten med Emma, Lovisa, Jacob och Stefan och i lördags var vi hos Erik och Helena och drack lite vin och spelade Wii. Najs. Hade k-dag idag på jobbet också så det var helt elevfritt. Nu är det promenaddags igen så jag ska bege mig så Vanessa slipper vänta och bli visslad på av småpojkar. :p

4 kommentarer:

  1. Instämmer till fullo vad gäller SD men jag börjar misstänka att du röstade fel när det gällde riksdagsvalet,intill dess att cituationen klarnat lär det inte bli någon mer paltmiddag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vadan denna misstanke? Jag gör ju dock den godaste palten själv, så det är ju du som drabbas hårdast av detta paltstopp! Kram

    SvaraRadera
  3. jo vist är hon gode cool =D
    jag har lite dåligt samvete att jag glömde gratta dej på födelsedagen... hoppas du överlevde trots detta. =)
    säger det nu istället, grattis i efterskott =)

    SvaraRadera
  4. Haha. Ni är kul. :) Ordet "paltstopp" existerar inte i min värld haha men var länge sen jag åt palt. :(

    www.gravbortskane.se - det är seriöst det. :p

    Haha. Känner igen det där. Lämnar jag Anna själv någonstans börjar alltid alla småkillar vissla/snacka med henne. Och alla äldre "skummisar" också. ;) /Eve (if U didn't get that) ;)

    SvaraRadera