onsdag 29 september 2010

Procrastination

Oj, vad långt det blir mellan uppdateringarna nu för tiden. Jag skyller detta på att... tja, jag är lat. Just nu borde jag egentligen skriva en analys av The English Patient, en analys som ska utgå ifrån The Cultural Politics of Emotion... som ni kanske förstår känns bloggen bra mycket mera lockande. Dessutom är det svårt att koncentrera sig på att skriva något djup och meningsfullt (eller ens ett bra ordbajs) när katten har fnatt och hoppar upp över soffkanten och attackerar mitt huvud var femte sekund... :p

I söndags såg jag äntligen Inception. Den var ungefär vad jag hade väntat mig, dvs. bra och komplicerad. Men även om de olika drömperspektiven var ganska invecklade tyckte jag inte den var så hemskt svår att hänga med i. Sen kan jag tyvärr inte heller hålla med dem som säger att det är den bästa filmen någonsin. Bra var den, men inte bäst. Fast jag kan heller inte tala om vilken film jag faktiskt skulle ge det epitetet.

Nej, om jag skulle ta mig i kragen och försöka komma igång med pluggandet i alla fall. Om en halvtimme ska jag och min förkylning nämligen bege oss till badhuset och simma en kilometer. Och i helgen hinner jag inte med engelskan, för då är det spanska som gäller för hela slanten. Jag har föreläsningar 8-17 både fredag och lördag, så då bär det av till Umeå. Det känns kul, jobbigt och smånervöst på samma gång. Nu när det är C-kursen det handlar om känns det definitivt som att kraven är högre. Och så är det så få elever kvar att jag har en känsla av att jag gör bäst i att vara väl förbered... gulp. Nej, engelska var det visst.

6 kommentarer:

  1. Umeå?? vet du vem som bor där =)

    SvaraRadera
  2. men hurrududu BEDA på dej själv du =)
    hummhumm.... jag tror alla affärer stänger 6 på vardagar, åhlens sju. å typ 4 på lördagar, om jag inte misstar mej helt å hållet (det har jag svårt att tro=D)

    SvaraRadera
  3. Filmen fantasifull fasligt forlorad för
    förståndigt folk.
    Kram

    SvaraRadera
  4. åhh imorgon kväll är både mamma pappa å broder hos oss...vi ska tydligen se någon film. men hur länge är 0
    du i stan? vi kanske kan gå en sväng eller bara umgås =)
    kram

    SvaraRadera
  5. Fight Club vet du att jag skulle svara. :p Och jag har just nu en kanin som hoppar upp och ner från soffan i hopp om att jag inte ska märka när han oskyldigt tugger på den. :p

    SvaraRadera
  6. Öhm. "Tuggar" menade jag. Jag är inte så norsk som jag verkar haha jag lovar. :p

    SvaraRadera