måndag 5 december 2011

Pobrecita

Jag sitter på Trafikverket i Skeå och väntar på att Cam förhoppningsvis snart ska komma ut med ett stort leende och tala om att han har klarat teoriprovet. Vet inte om jag eller han var mest nervös... Kanske jag ett tag i alla fall, för jag visste inte riktigt vart jag skulle. Hur skulle man klara sig utan gps på mobilen? Inte alls, I tell ya. Förresten damp notan för körlektionerna ner i brevlådan idag. Ingen vidare trevlig upplevelse för mitt sparkonto, det här. Och nog hade han saftat i ordentligt, körskollärarnissen... Och ännu roligare blev det, för i ett annat brev som också kom idag låg räkningen från tandläkaren. Med andra ord kan jag vinka farväl till nästan 7000 kr UTÖVER de vanliga utgifterna den här månaden. Buhuhu, stackars mig.

På spanska är förresten ordet för stackare och fattiglapp detsamma. Coincidence? Knappast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar