torsdag 8 december 2011

Tomtekoma

Julbord med jobbet idag, detta år på hotellet. Det var trevligt, även om ett julbord för mig är något av en kulinarisk öken. Hemma går det bra, för då finns det GODA köttbullar och tjälknul. Men på restaurang blir det så att jag pliktskyldigt grundar med en skinkbit, några köttbullar och lite potatis innan jag slår mig på efterrättsbordet. Där är jag desto mer agressiv. Men eftersom jag i vanlig ordning lyckades sätta mig vid bordet som var sist i turordningen var utbudet decimerat när jag kom fram. De hungriga kommunanställda hade länsat fatet med chokladkakan jag haft ögonen på sedan jag kom in... Jag fick trösta mig med blåbärskaka, daimtårta, tomteskum, ischoklad och honungsmelon istället. Det gick det med.

Efter maten kändes det i sin ordning att motionera bort överskottet av skumtomtar. Det, i kombination med att vi inte hade nån frukostmat hemma, ledde till en promenad som slutade på Ica (efter en omväg på 5-6 km). Schönt. Har sett Buffy hos Elin en stund också, och nu tänkte jag lägga mig och läsa en stund innan jag ska sova sött i en sisådär 9-10 timmar. Så. Gudomligt. Skönt. Har jobbat arslet av mig idag för att bli klar med alla bedömningar av uppgifter och sånt i tid, så jag tycker faktiskt jag förtjänar det.

Förresten fick jag ett mail om VAL härom dagen. De har mottagit mina ansökningspapper och skickar besked den 16/12. Dvs. samma dag som vi flyr landet. Aja, får väl be nån vänlig själ (mamma?) kolla posten åt oss.

Over and out.

3 kommentarer:

  1. En fullständigt naturlig formulering... av Linn!Och du Linn - en av dem som hann länsa efterrättsbordet var nog din landstingsanställda mamma!

    SvaraRadera
  2. Hahahhaa. Tack, you made my day, Lindblommare och Lindholmare. <3 Vi ses snart! Kram på er hela bunten /Eve

    SvaraRadera