lördag 31 december 2011

Hejdå 2011

Slutet på vår resa kryper närmare och närmare och jag inser mer och mer att JAG VILL INTE! Jag har absolut ingen lust att åka hem till kylan, snön, mörkret och jobbet... Det enda jag saknar där hemma (förutom vänner och familj) är vettig frukostmat och mina kissebäbisar. Och maten har blivit miljontals gånger bättre sedan vi kom till Thailand, så det är faktiskt inget större problem längre. Och både på Lipe och Lanta har vi haft sällskap av kärvänliga hotellkatter, som förstås inte kunnat mäta sig med Kira och Disa men som ändå blivit ett mysigt inslag.

Nu är vi i Krabi town, vår allra sista anhalt. Det känns skönt på ett sätt, för thailändska trandportmedel har en tendens att bli försenade en hel del. Idag har vi vandrat runt i staden, men resten av tiden blir det nog dagstripper till stränder i Ao Nang, på närliggande småöar och förhoppningsvis Koh Phi Phi. Vi är sugna på att prova dyka eftersom förhållandena här är fantastiska. Vi snorklade lite på Koh Lipe och det var hur häftigt som helst!

Det är så mycket som händer och så svårt att få med allt i och med att jag kan uppdatera så sällan, men jag ska försöka ge en bättre bild av hur vi har haft det när vi är hemma igen och jag kan ladda upp foton också. För att peppa mig själv lite inför återgången till vardagen tänkte jag bara skriva en rolig sak som har med vardagslivet att göra också, nämligen att jag har haft en del akademiska framgångar lately! Dels fick jag VG på engelska D-kursen, dels så mailade en av mina professors och undrade om det är ok om de använder min slutuppsats som exempel för att visa framtida studerande hur det ska se ut. Och när vi var i Indonesien ringde de från Umeå Universitet och sa att jag har blivit antagen till VAL. :) Helt klart är jag en bekräftelse-junkie, jag älskar att plugga när jag får den här sortens lön för mödan.

Well well. Nu ska jag göra mig klar för middagen. Efter idag väntar fyra dagar till i paradiset, sen en dryg hemresa med övernattning i Moskva (urg) och i Stockholm (yay, hello friendies). Nyårsafton funderar vi på att spendera på lämplig strand med en paraplydrink i handen. Låter inte så tokigt va? :) Gott nytt år!

Ps. Skrev detta igår och kan i efterhand meddela att middagen blev ganska misslyckad. Det såg bra ut på papper, min måltid inklusive dryck gick på 15 sek... Men vi fick vänta på maten i evigheter. Efter en timme gav vi upp och gick till 7eleven istället. Blev peanutbutter banana sandwiches på hotellrummet istället. :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar