lördag 5 maj 2012

Blizzard

Om inte Lasse hade bjudit in oss på middag idag hade jag inte stuckit näsan utanför dörren. Jag gick till och med min promenad inne på löpbandet, och det är inte något jag vanligtvis skulle välja att göra. Vädret alltså... det är under all kritik. Jag fattar inte hur det kan vara såhär pissigt, i MAJ! Det har stormat och kommit massvis med blötsnö hela dagen idag, och färden från Storgatan till Verkstadsgatan (det är högst 1 km) kändes olidligt lång. Vi försökte oss på att cykla, men snön piskade en i ögonen så det gick inte att se något. Att försökt mig på en sminkad look var högst optimistiskt märkte jag, för jag liknade mest en (dränkt) tvättbjörn när vi kom fram.



Lasse hade i alla fall slagit på stort och bjöd inte bara på tacos utan även på hemmagjord tårta. Han hade köpt marsipan till och med och hade klätt den fint och allt. En gul tårta med en gul ros på. Vi var ruggigt imponerade. Efter god mat, god efterrätt och lite häng så begav vi oss hemåt igen och blev inte riktigt fullt så piskade av snön den här gången. Säga vad man vill om vädret, men det tar i alla fall fram det bästa i mitt hår. Har fått värsta korkskruvarna, men tyvärr är det nog bara "bebishåren" som orkar. Men man får väl vara glad för det lilla. :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar